Thursday, July 15, 2010

SUNGGUH BERTUAH SEKALI

Sesekali aku tertanya-tanya, ketika segalanya tidak kena
Apakah ALLAH telah melupakan daku, dan
Meninggalkanku sendiri
Lalu aku mengingati, semasa segala dugaan dan derita
DIA selalu bersamaku,
Sungguh bertuah sekali diriku.

Aku bermohon kepada ALLAH kekuatan, agar mampu
Kumencapai,
Aku dijadikanNYA lemah, agar kubelajar mentaati dengan
Rendah diri
Aku memohon kesihatan, agar mampu melakukan perkara
Besar,
Aku dikurniaNYA kerengsaan, agar mampu ku lakukan
Perkara baik
Aku memohon kekayaan, agar aku bahagia,
Aku dikurniakanNYA kemiskinan, agar aku bijaksana.

Aku memohon kuasa, agar aku dihamburi pujian insan,
Aku dikurniakanNYA kelemahan, agar kerasai perlunya ALLAH,
Aku memohon segalannya, agar mampu kunikmati
kehidupan,
Tidak kuperolehi apa yang ku pinta – tetapi segala yang
Kuharap,
Dan walau begitu kejahilanku, doa yang tidak kulafazkan
Semuanya dimakbulkan.
DIA selalu bersamaku,
Sungguh bertuah sekali diriku.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails